Kommissionsförsäljning:

Vi säljer på kommission vilket innebär att dina saker finns till försäljning under cirka 2 månader och du får 40 % av försäljningssumman. Läs mer om hur det går till och vad vi tar emot på denna sida. Vi tar enbart emot inlämningar må-fr. Detta då vi på helgerna är färre personal.

Säsonger:

VÅR - Januari-februari
Inlämningsstop mars
SOMMAR - april-maj
Inlämningsstop juni
HÖST - juli-augusti
Inlämningsstop september
VINTER - oktober-november
Inlämningsstop december

Vi tar emot:

Barnavdelningen - Barnplagg i storlek prematur till 170, ytterkläder, skor upp till storlek 39, leksaker, böcker, barnprodukter så som matstolar, babysitters, resesängar, resesulkys, säkerhetsgrindar med mera. 
Vi tar inte emot underkläder, plastleksaker som är äldre än 2007, barnvagnar, bilbarnstolar eller spjälsängar. 

Gravid/mammaavdelningen - Kläder, produkter så som foglossningsbälte, amningspumpar och böcker. 
Vi tar inte emot underkläder. 

Damavdelningen - Kläder, ytterkläder, skor, väskor, smycken och accessoarer. 
Vi tar inte emot underkläder, badkläder, äkta päls eller sovplagg. 

Heminredning - Prydnadssaker, ljusstakar, (modernt)porslin, bordslampor, gardiner, prydnadskuddar, kuddöverdrag, krukor, vaser, skålar, tavlor, konstgjorda växter mm. Kontakta oss gärna på info@viggolova.se vid frågor.

Viktigt! 

Kläderna skall vara hela och i ett väldigt fint skick, inte noppriga, ha fläckar eller hål. Nytvättade i parfymfritt och hårfria. Vi hanterar stora mängder inlämningar och har svårt att ta tillvara på "felaktiga kläder". Detta då vi inte vill skänka kläder/saker med defekter vidare till Göteborgs stadsmission (som vi har ett samarbete med). Vi rekommenderar er att lämna sådant till textilåtervinning.

Skor skall likt kläderna vara i ett gott skick och rengjorda (både över och undertill) när de lämnas in. 
Leksaker skall vara kompletta, rengjorda och de batteridrivna skall ha batteri i så att kunderna själva kan testa att de fungerar. 
Övriga produkter skall vara hela, rena och i ett gott skick. 

Vi får in mycket fint och är ganska hårda när vi bedömer vad som kan hängas ut i butik och inte. Detta styrs av efterfrågan. Bäst är att du lämnar in sådant du känner dig färdig med.

Eftersom att dina inlämnade påsar kan komma ut i olika omgångar bör du vara medveten om att du kan behöva hålla reda på flera "utgångsdatum" i det fall du vill hämta upp osålda produkter. 


Såhär går det till: 

1. Läs igenom informationen om vad vi tar emot och i vilken mängd och kom in med det under våra ordinarie öppettider må-fr. Första gången du lämnar in skrivs ett kommissionsavtal och vi skapar ett kundkonto. Observera att vi inte går igenom dina saker på plats och att det därför är extra viktigt att du läst igenom villkoren.

2. Butiken går igenom dina saker när det är din påses "tur". Vi prissätter, stryker och hänger sedan ut det till försäljning i butik. Det som vi av någon anledning inte tror oss kunna sälja (till exempel på grund av skick eller efterfrågan) rensas bort och skänks vidare till välgörande ändamål. 

3. Dina saker hänger till försäljning under 2 månader. Om du vill hämta hem osålda produkter görs detta innan försäljningsperioden är slut. För att ta reda på när din försäljningsperiod slutar kan du antingen besöka eller ringa butiken några veckor efter inlämning. Du får själv hämta upp osålda saker på hyllorna då vi inte kan se vad som fortfarande hänger ute. Vid avslutad försäljningsperiod skänks sakerna vidare till Göteborgs stadsmission.

4. Du kan när som helst ringa eller komma in till butiken för att få reda på ditt intjänade saldo. Detta kan sedan användas som betalningsmedel i butiken eller sättas in på ditt bankkort. Det finns tillgängligt 12 månader ifrån din senaste inlämning.

Vid frågor eller funderingar kontakta butiken på tel. 0303-181 18.